Betreed de Belgische markt
“Eerst zien, dan geloven” is het motto van de gemiddelde Belg, België biedt een dynamische omgeving voor ondernemers en marketeers, met volop mogelijkheden om te groeien. Maar het is dus belangrijk om de communicatie naar onze zuiderburen toe lekker bescheiden te houden.
Hoewel de digitalisering lichtelijk achterloopt in vergelijking met Nederland, is het Belgische online landschap bezig met een inhaalslag. Het is cruciaal om je aanpak aan te passen aan de specifieke behoeften van de Belgische markt voor optimale resultaten. Een .be domein, integratie van Bancontact als betalingsmethode en het gebruik van specifieke Belgische termen kunnen je online aanwezigheid aanzienlijk verbeteren en je succes vergroten bij zowel Vlaamse als Waalse klanten.

Culturele inzichten
Taaldiversiteit
Met drie officiële talen: Nederlands, Frans en Duits, is taaldiversiteit een belangrijk aspect van de Belgische markt. Wees bewust van deze diversiteit bij het zakendoen in de verschillende Belgische regio’s
Geografische ligging
Ondanks de nabijheid van Nederland hebben Belgische consumenten een internationale mindset als het gaat om online winkelen. Hun ervaring met het navigeren door verschillende markten stelt hen in staat om slimme keuzes te maken uit een breed aanbod van producten en leveringsvoorwaarden.
Culturele normen
Belgen benaderen communicatie en zakendoen op een iets andere manier dan Nederlanders. Vertrouwen speelt een centrale rol, en Belgische interacties zijn vaak minder direct dan in Nederland.
De Belgische markt: dichtbij, maar met eigen spelregels
De Belgische markt biedt unieke uitdagingen en kansen, juist omdat het betreden van dit buurland zo eenvoudig lijkt. Onze nabijheid tot de Vlaamse grens, gecombineerd met de expertise van onze native Vlaamse collega’s, stelt ons in staat om op maat gemaakte en effectieve marketingstrategieën te ontwikkelen en uit te rollen. Bereik jouw specifieke doelgroep in de juiste taal, op het juiste moment en via het juiste kanaal. En hoe kan dat nu beter dan met gedreven marketingspecialisten die zich tussen jouw doelgroep bevinden. Internationale groei vraagt om inzicht in de markt. Daarom starten we ook altijd met grondig marktonderzoek naar lokale kansen, concurrentie en cultuur.
Lokale expertise en slimme AI: de perfecte mix voor internationaal succes
Yinga brengt internationale expertise en AI-gedreven online marketing samen om campagnes sneller te laten presteren en effectiever doelgroepen te bereiken. Zo zorgen we voor resultaat over de grens.